Dzika róża i kwiat bzu pomogą przetrwać jesień

Odczuwalne różnice temperatur między dniem a nocą, więcej kichających osób i coraz krótsze dni to oznaki, że lato ma się już ku końcowi i czas przygotować organizm do jesieni. O czym warto pamiętać i jak nie dać się jesiennej infekcji?

Koniec lata, początek jesieni to okres, w którym bardziej jesteśmy narażeni na utratę odporności. Silniej odczuwamy zmęczenie, mamy gorsze samopoczucie. Możemy jednak zminimalizować te objawy i wzmocnić swój organizm stosując kilka sprawdzonych metod.

1. Dostarczaj organizmowi witaminę C

Witamina C (kwas askorbinowy) jest nie tylko najbardziej znaną witamina, ale także niezwykle potrzebną do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oprócz tego, że jest silnym przeciwutleniaczem i wspomaga pracę układu krążenia, wzmacnia układ odpornościowy. Należy jej szukać przede wszystkim w owocach i warzywach. Doskonałym źródłem witaminy C jest także dzika róża, której owoce mają 30-40 razy więcej kwasu askorbinowego niż cytrusy!

2. Codziennie pij zieloną herbatę

Być może nie każdy wie, ale picie zielonej herbaty może poprawić odporność organizmu oraz hamować namnażanie wirusów i bakterii. Co więcej, zielona herbata obniża poziom cholesterolu, stymuluje krążenie, wspomaga proces trawienia i pomaga usunąć toksyny w organizmu.

3. Nawilżaj powietrze w domu

Sezon grzewczy to trudny czas dla organizmu. Zbyt suche powietrze sprawia, że unosi się w nim mnóstwo kurzu, który może powodować katar, kaszel lub alergię. Warto zainwestować w nawilżacz powietrza i utrzymywać wilgotność na poziomie 40-60 proc. Można też stosować domowe metody - codziennie wieszać mokry ręcznik na kaloryferze lub robić pranie i suszyć je w pomieszczeniu. Dzięki temu unikniemy przesuszenia śluzówek, a w efekcie - ataku wirusów.

4. Zadbaj o dobre samopoczucie

Koniec lata nie musi oznaczać utraty dobrego nastroju. To świetny czas, żeby znaleźć sobie zajęcia, które zajmą myśli. Idealnym sposobem na poprawę humoru jest aktywność fizyczna, która uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia. Nie bez wpływu na samopoczucie pozostają również barwy, zwłaszcza te jasne, które generują dobrą energię. Warto się nimi otaczać. Dobrym domowym sposobem na odprężenie jest również kojąca kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych.

5. Uzupełnij domową spiżarnię

Aby skutecznie zapobiegać i walczyć z infekcjami dobrze zaopatrzyć domową spiżarnię w niezbędne składniki i produkty. Miód, czosnek i imbir to podstawa. Warto też postawić na bogaty w witaminę C syrop z dzikiej róży oraz, jeśli przeziębienie już nas dopadnie, działający wykrztuśnie i napotnie syrop z kwiatu bzu.

             

Syropy z dzikiej róży oraz kwiatu bzu od Oleofarm zawierają aż 55 proc. naturalnego soku lub wyciągu (kwiat bzu). Sok znajdujący się w produktach jest bezpośrednio wyciskany z owoców. Syropy nie zawierają koncentratu. W ich składzie znajduje się wyłącznie kilka podstawowych surowców - sok lub wyciąg oraz cukier.

Sok z dzikiej róży zawarty w syropie pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz nerwowego, przyczynia się także do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Wyciąg z kwiatu bzu zaś ma działanie antywirusowe, rozrzedza katar oraz chroni i wzmacnia błony śluzowe dróg oddechowych.

Syropy owocowe Oleofarm świetnie sprawdzą się jako dodatek do herbaty, deserów czy koktajli. Można też je rozcieńczać z wodą. Nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników, syropu glukozowo-fruktozowego, sztucznych aromatów i wzmacniaczy smaku. Produkty poddawane są jedynie pasteryzacji - jest to zatem w pełni zdrowy i bezpieczny do spożycia produkt.

 

Kontakt dla mediów

Małgorzata Skwira

PR.me

tel. 790 028 144

email: m.skwira@pr-me.agency

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

TAGI ARTYKUŁU: #Profilaktyka zdrowotna, #Soki, #Witaminy, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik


Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań