Dlaczego nie chudnę?

Suplementy 06.03.2018
Stosujesz dietę i ćwiczysz, a waga ani drgnie? Okazuje się, że za nadmierne gromadzenie tkanki tłuszczowej w organizmie odpowiada nie tylko zbyt duża ilość pożywienia i siedzący tryb życia, ale także zaburzenie mikrobioty jelitowej.

Bakterie i grzyby zasiedlające jelita aktywnie uczestniczą w syntezie witamin, rozkładaniu i unieszkodliwianiu toksyn, wpływają na funkcjonowanie układu odpornościowego i nerwowego, a także na trawienie i metabolizm. Już kilka lat temu naukowcy zaobserwowali, że flora jelitowa osób szczupłych i osób otyłych różni się. otyli mają w jelitach mniej niż szczupłe pożytecznych bakterii z gatunku bacteroides i bifidobacterium, a więcej niekorzystnie działających Molicutes, które charakteryzują się wyjątkową zdolnością i wysoką wydajnością w pozyskiwaniu energii z pożywienia, która magazynowana jest w tkance tłuszczowej.

Naukowcy przeprowadzili ciekawy eksperyment polegający na przeszczepieniu szczupłym myszom mikroflory pochodzącej z jelit myszy otyłych. szybko zaobserwowali, że szczupłe myszy po tym zabiegu zaczęły przybierać na wadze. przeszczep flory bakteryjnej sprawił, że ich organizmy nauczyły się pozyskiwać znacznie więcej energii z pożywienia niż dotychczas.

Podobnie jest u ludzi, nadmiar pewnych bakterii znacząco zwiększa wchłanianie cukrów prostych w jelicie oraz umożliwia trawienie wielocukrów, które w normalnych warunkach nie podlegają trawieniu w ludzkim przewodzie pokarmowym. w praktyce oznacza to, że przy zaburzeniu flory bakteryjnej jelit (spowodowanej np. antybiotykoterapią lub przyjmowaniem innych leków, stresem, infekcją jelitową, stanem zapalnym jelit lub złą dietą) organizm może pozyskiwać dodatkowo nawet 200 kcal! To pozornie niewiele, jednak w skali roku to oznacza nawet kilka dodatkowych kilogramów! Oto dlaczego jedząc tyle samo co dotychczas w pewnym momencie życia zaczynamy tyć.

Czy można coś z tym zrobić? badania naukowe potwierdzają, że warto spróbować zmodyfikować skład swojej mikrobioty by przywrócić równowagę pomiędzy bakteriami działającymi korzystnie i niekorzystnie na nasze zdrowie.

Można w tym celu sięgnąć po preparaty probiotyczne, np. Sanprobi. ale uwaga, nie każdy probiotyk działa w ten sposób. Dlatego warto stosować te, które zawierają szczepy bakteryjne o udowodnionej skuteczności klinicznej w normalizacji gospodarki węglowodanowej organizmu, więc: Lactobacillus plantarum 299v, bifidobacterium bifidum w 23, bifidobacte- rium lactis w51, Lactobacillus acidophililus w22. aby bakterie probiotyczne zadomowiły się w jelitach powinniśmy w codziennej diecie dostarczać także substancji prebiotycznych, które stworzą przyjazne dla nich środowisko. Takie działanie ma przede wszystkim błonnik, dlatego w codziennej diecie powinno być jak najwięcej warzyw (szczególne działanie mają: rośliny strączkowe, seler, buraki, szparagi), owoców i pełnoziarnistych produktów zbożowych (kasza gryczana, ryż brązowy).

 

Więcej informacji:

www.sanprobi.pl

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

TAGI ARTYKUŁU: #Aktywność fizyczna, #Informacja prasowa, #Jelita, #Probiotyki, #Profilaktyka zdrowotna, #Suplementy

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik


Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań