Mleczna dieta bez tajemnic!

Dieta owocowa, dieta kapuściana, dieta bezglutenowa… Co jakiś czas słyszymy o nowych dietach, które sprawią, że stracimy nadprogramowe kilogramy, będziemy czuli się lepiej i młodziej. Jaką skuteczność ma dieta mleczna? Na czym polega? Kto może ją stosować? Na te i inne pytania odpowiada dietetyk kampanii „Bądź świadomy – kupuj polskie” – Monika Hajduk.

Kampania „Bądź świadomy – kupuj polskie” ma na celu wskazanie, dlaczego warto wybierać polskie mleko i polskie produkty mleczne. W czasie kampanii dietetyk odpowiada na pytania internautów związane ze spożywaniem mleka i obala „mleczne mity”, które nadsyłają Internauci poprzez fanpage kampanii www.facebook.com/MlekoslawniPL. Tym razem nadszedł czas, by rozwiać wątpliwości dotyczące mlecznej diety odchudzającej.

Kto może stosować dietę mleczną?

M.H.: Dietę mleczną mogą stosować zdrowi dorośli, po uprzedniej konsultacji z dietetykiem.

Co jest podstawą takiej diety? Jak długo musi trwać, by stosujący ją zobaczyli rezultaty?

M.H.: Jak sama nazwa wskazuje dieta mleczna opiera się częstszym spożywaniu posiłków na bazie mleka i jego przetworów. Jej twórcą jest Bernarr Macfaden – Amerykanin i propagator kultury fizycznej, który uważa, że mleko to cudowny pokarm o wielu walorach żywieniowo-zdrowotnych. Przy jej stosowaniu ważne jest również, aby zachować odpowiedni bilans energetyczny diety oraz proporcje białkowo-węglowodanowo-tłuszczowe. Diety mlecznej nie można stosować codziennie, zaleca się, aby trwała od 7 do 10 dni. Widoczny spadek wagi jest pozytywnym rezultatem stosowania tej diety. Wbrew pozorom w diecie mlecznej nie chodzi o to, by spożywać WYŁĄCZNIE produkty mleczne. Można ją urozmaicić bulionami warzywnymi, miodem, chudym mięsem, warzywami i ograniczoną ilością węglowodanów zbożowych, w myśl zasady, że dieta powinna być różnorodna i urozmaicona.

Czy taka dieta jest zdrowa dla naszego organizmu?

M.H.: Dieta mleczna jest bardzo bogata w wapń, witaminy i mikroelementy.  Jest również bogata w białko – jego udział w diecie wynosi ok. 30%, więc trzeba o tym pamiętać wybierając tę formę żywienia. Tak duża ilość białka przyda się na pewno osobom uprawiającym sport lub podejmującym zwiększony wysiłek fizyczny. Nie będzie zaś wskazana osobom z niewydolnością nerek.

Jakie produkty mleczne Pani poleca?

M.H. Przede wszystkim polecam wybieranie produktów polskich producentów, którzy oferują różnorodne wyroby, prześcigając się w formach, smakach i gatunkach.  Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.  Przed zakupem danego wyrobu zachęcam do zapoznania się z etykietą i przeczytania jego składu, tak by wybrać optymalny dla siebie produkt.

Mówi Pani, że poleca wybory polskie. A co one mają w sobie, czego nie mają produkty zagraniczne?

Można by zadać pytanie odwrotnie – co mają w sobie produkty zagraniczne, czego nie mają produkty polskie? Wyroby krajowe to gwarancja najwyżej jakości, bezpieczeństwa i pewnego regionu pochodzenia. Dodatkowo zazwyczaj produkty rodzime są bardziej konkurencyjne cenowo. Jeśli dodamy do tego fakt, że kupując polskie popieramy własną gospodarkę, przyczyniamy się do wzrostu PKB, dajemy nowe miejsca pracy – dla mnie wybór jest jeden. Nie zapominajmy też, że polskie wyroby mleczne robią karierę międzynarodową – eksportujemy coraz więcej i doceniają nas nie tylko w Europie ale też w Azji i Afryce. Dlaczego zatem mielibyśmy kupować produkty zagraniczne?

Jest Pani dietetykiem w kampanii „Bądź świadomy – kupuj polskie”. Co to za kampania?

Kampania „Bądź świadomy – kupuj polskie” organizowana przez Polską Izbę Mleka, sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka, ma na celu podkreślanie walorów polskiego mleka i uświadamianie Polakom, że polskie jest dobre! W tym zadaniu organizatorom kampanii pomaga Rodzina Mlekosławnych, czyli rysunkowa rodzina, której członkowie symbolizują mleko i produkty mleczne: Tata Mlekosław, Mama Mlekosława, a także ich dzieci: Serosław, Jogurtosław, Masłosław i Śmietanosława. Można ich znaleźć na fanpage kampanii www.facebook.com/MlekoslawniPL oraz na stronie www.mlekoslawni.pl. Zachęcam do zadawania pytań dotyczących spożycia produktów mlecznych.

 

AUTOR ARTYKUŁU

mgr Monika Hajduk

mgr Monika Hajduk
Polskie Towarzystwo Dietetyki

Dietetyk, dietetyk dziecięcy. Absolwentka kierunku Dietetyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Członkini Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością oraz Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków.

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

TAGI ARTYKUŁU: #Informacja prasowa, #Mleko, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik
Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań