Trenujesz i nie widzisz efektów? Sprawdź, jaki popełniasz błąd

Superfoods 06.06.2019
Kilogramy przerzucone na siłowni i litry potu na cardio! Każdy kto trenuje wie, że wysiłek zainwestowany w trening zbliża do wymarzonej sylwetki. Nikt, komu zależy na zdrowej formie nie odpuszcza treningów. Jeśli dajesz z siebie 100%, jesteś zdrowy/zdrowa, a efektów nie widać to prawdopodobnie błąd tkwi w żywieniu. Jesteś tym co jesz. Brzmi banalnie ale trudno się z tym nie zgodzić.

Trenujesz regularnie i masz wrażenie, że to wszystko na marne, bo nie widzisz efektów? Tak właśnie się dzieje kiedy twoje ciało nie trzyma odpowiedniego pożywienia. Zbilansowana dieta, to element tak oczywisty, jak często pomijany. Temat rzeka, jednak w kontekście naszej figury najważniejsza będzie energia do wysiłku oraz budulec. Niezależnie od tego czy kształtujemy mięśnie, czy się odchudzamy, białko jest kluczowe w jadłospisie osób aktywnych fizycznie. O ile produktów bogatych w węglowodany i tłuszcze nie brakuje na sklepowych półkach, to odpowiednia ilość protein w diecie często stoi pod znakiem zapytania.

Chcąc wyrównać niedobory białka w planie żywieniowym trzeba zwiększyć spożycie np. mięs, ryb, jaj, strączków, produktów mlecznych, orzechów.

Tutaj pojawiają się pierwsze schody:

*Kiedy ja to ugotuję?

*Mam co dziennie jeść to samo?

*Nie lubię ryb.

*Nie jem mięsa.

*Jestem uczulony/uczulona.

Zrozumiała sprawa, zawsze coś.

 

Podczas, gdy do treningu potrzeba motywacji, to w diecie najważniejsza jest organizacja. W wysiłku pomoże dobra muzyka lub kolega/koleżanka. W diecie pojedynek toczy się jeden na jeden między Tobą, a lodówką. W tej walce liczy się wytrwałość i spryt. Krótkoterminowe postanowienia dają krótkoterminowe efekty. Czy nie mogło by to być prostsze? Mogłoby! Wystarczy, że będzie zdrowo, wygodnie, szybko i smacznie. Brzmi jak bajka, ale jest to w zasięgu praktycznie każdego.

Odżywki białkowe są dość popularnym suplementem diety. Suplementem czyli jedną ze składowych. Oznacza to, że sama proteina nie jest idealnym posiłkiem...

Osoba zdrowa, regularnie trenująca ma inne potrzeby żywieniowe niż przeciętny Kowalski. Różnica wynika w różnicy zapotrzebowania na powyżej wspomnianą energię. Po krótce, źródłem energii w ludzkim ciele są głównie tłuszcze i węglowodany. Szybkie straty energii, mające miejsce w trakcie treningu, trzeba uzupełniać z kalorii, które szybko nas naładują. Tak się składa, że cukier jest źródłem węglowodanów szybciej przyswajalnych w porównaniu do tłuszczu. Oczywiście mowa o zdrowym cukrze, a nie np. syropie glukozowo-fruktozowym.  Z tego wynika, że fitwariat/fitwariatka stosując białkowo-weglowodanowy koktajl okołotreningowo lub w trakcie aktywnego dnia, dokłada kolejną cegiełkę do formy życia.

Jak zawsze nie bez znaczenia jest jakość tego co spożywamy. Jeśli zależy nam na naturalnej i zdrowej formie, to skład naszego koktajlu opierać się powinien na naturalnych i zdrowych składnikach. W koktajlach białkowych oprócz białka można znaleźć także superfoods, które ze względu na bogactwo mikroskładników odżywczych superfoods wpływają na polepszenie szeregu funkcji organizmu.

Dzięki odpowiedniej diecie cały wysiłek, każde powtórzenie, każdy metr, każda wywalczona sekunda dadzą efekt w postaci wymarzonej sylwetki.

Kamil Janik, trener, ekspert żywienia i suplementacji

 

Koktajl wysokobiałkowy o smaku truskawkowym, SmartFood, ok. 4,99 zł – NOWOŚĆ!

Koktajl wysokobiałkowy o smaku bananowym, SmartFood, ok. 4,99 zł

Koktajl wysokobiałkowy o smaku waniliowym, SmartFood, ok. 4,99 zł

Koktajle wysokobiałkowe SmartFood kupisz w drogeriach Rossmann oraz w sklepie internetowym www.lekkiesmaki.pl

Więcej informacji: SmartFood.pl

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

TAGI ARTYKUŁU: #Aktywność fizyczna, #Informacja prasowa, #Superfoods, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik


Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań