IMAS Agri: Co czwarty Polak utożsamia BIO żywność z produktami kupowanymi bezpośrednio od rolnika

Zdrowe odżywianie 22.03.2019
Jesienią 2018 roku IMAS International przeprowadził kolejne badanie dotyczące żywności ekologicznej. Na podstawie uzyskanych danych przeprowadzona została segmentacja konsumentów uwzględniająca postawy wobec BIO żywności. Z przeprowadzonych analiz wynika, że rynek można podzielić na cztery segmenty klientów: Ekoentuzjastów, Ekosceptyków, Wrażliwych cenowo oraz Prorolniczych.

Ostatni z wymienionych segmentów – Prorolniczy, stanowi 25% populacji Polaków wieku 15-65 lat. Są to osoby, które preferują żywność ekologiczną, ale niekoniecznie musi być ona certyfikowana. Przedstawiciele tej grupy preferują zdrową żywność bezpośrednio od rolnika, lokalnego dostawcy, bądź z własnego ogródka, które są dla nich synonimem żywności ekologicznej. Znając osobiście dostawcę lub producenta takiej żywności, mają do niej większe zaufanie. 

Osoby te doceniają też produkcję tradycyjną. Żywność taka przypomina im smaki z dzieciństwa, co wiąże się z dużym sentymentem i pozytywnym doświadczeniem. Dodatkowo żywność kupowana bezpośrednio od rolnika jest w ich opinii tańszą alternatywą do produktów kupowanych w sklepie. Prorolniczy preferują żywność pochodzenia polskiego oraz częściej niż pozostałe segmenty wspierają lokalne rolnictwo. 

Osoby z tego segmentu najczęściej kupują bezpośrednio u rolnika/ w gospodarstwie (48 proc.) lub wybierają targowiska (41 proc.). 

Katarzyna Łozińska-Wróbel, badacz prowadzący projekt Ekożywności w IMAS, tłumaczy: „Mamy w Polsce dużą grupę osób, dla których żywność ekologiczna to głównie ta zakupiona bezpośrednio u rolnika. Sentyment i przyzwyczajenie, znajomość osobista producenta, pozytywne doświadczenie smaku kupowanych produktów, niższa cena oraz przekonanie o ekologicznej produkcji, to dla tej grupy częste motywy tego rodzaju zakupów. Co więcej, część z tych osób chcąc upewnić się, że produkty są ekologiczne, skłonna jest pojechać do domu rolnika, aby u niego nabyć produkty, sprawdzić osobiście lub w Internecie, gdzie znajduje się jego gospodarstwo oraz jak wygląda. To dobra wskazówka dla producentów ekologicznych, aby na swoich stronach umieszczali filmy i zdjęcia swojego gospodarstwa wraz z opisem ekologicznych metod produkcji i miejsca upraw.”.

Więcej raportów IMAS Agri można znaleźć na stronie imas.pl

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

TAGI ARTYKUŁU: #Profilaktyka zdrowotna, #Raport, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik


Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań