MIĘDZYKULTUROWA TURYSTYKA KULINARNA POKOLEŃ 23-24.05.2019 Warszawa

Celem konferencji jest analiza, przedstawienie wyników badań, opinie, szacunek szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku, postrzeganie tej formy turystyki przez różne grupy pokoleniowe. Przewiduje się wystąpienia i prezentacje analiz poświęconych różnym grupom pokoleniowym. Organizatorzy planują dyskusję wokół tematu potrzeb turystów, podaży ofert turystycznych, sposobu przygotowania produktu kulinarnego, sposobów działań marketingowych oraz metod zarządzania produktem i oferta.

Planowany jest udział przedstawicieli międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych i podejmujących badania związane z problematyką przedmiotu konferencji. Gościem honorowym wydarzenia będzie pani dr Lucy Long założycielka i dyrektorCenter for Food and Culture.

Konferencja dedykowana jest do następujących grup odbiorców:

  • Przedstawiciele nauki, badacze, dydaktycy, studenci;
  • Branżowcy sektora turystycznego, samorządów lokalnych;
  • Przedstawiciele regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorzy i animatorzy wydarzeń turystycznych;
  • Producenci i dystrybutorzy żywności tradycyjnej;
  • Gestorzy bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej;
  • Osoby zainteresowane rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej.

W ramach cyklu konferencji zrealizowano już tematy:

  • Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka. Rok 2018
  • Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych. Rok 2017
  • Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce. Rok 2016
  • Szlaki kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności regionu. Rok 2014
  • Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza. Rok 2012

            Organizatorzy konferencji proponując tematykę kolejnej edycji chcieli położyć nacisk na międzynarodowy charakter turystyki kulinarnej zgodnie z tezą: „myśl globalnie działaj lokalnie”. Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów z najdalszych zakątków kraju i świata odwiedzających określoną destynację i poznających zwyczaje ludności żyjącej w danym regionie. Zainteresowanie turystów jest korzystne dla lokalsów, dla rozwoju regionu, staje się narzędziem promocji i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję. Dla rozwoju turystyki kulinarnej niezbędna jest jednak lokalna atrakcyjność i inicjatywy podtrzymujące tradycje oraz przekonanie, że bez odpowiednich działań i przygotowania ta forma rozwijać się nie będzie.

Na pewno nie bez znaczenia jest nastawienie zarówno współczesnego turysty i ludzi zamieszkujących potencjalnie atrakcyjne destynacje turystyczne. Przedmiotem zainteresowań badawczych stają się jednak już nie tylko te dwie grupy zaangażowane w rozwój turystyki kulinarnej, ale wyróżnione poszczególne grup pokoleniowe, dla których zainteresowania i priorytety są zgoła odmienne. Tak więc staje się zasadne z punktu widzenia nauki, jak i praktyki sprecyzowanie kim są współcześni turyści kulinarni i jakie są ich priorytety. Na ile dziedzictwo kulinarne jest dla nich warte poznania.Do jakiego pokolenia należą, czy każde pokolenie ma swoje odmienne potrzeby i sposób percepcji kulinarnego produktu turystycznego?

KONTAKT:

Korespondencję proszę kierować pod adres:

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego:

dr inż. Piotr Dominik   p.dominik@vistula.edu.pl

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

TAGI ARTYKUŁU: #Konferencja

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik


Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań